Od 1 lutego 2022r. udostępniliśmy Państwu możliwość  składania w bankowości internetowej Wniosków o Świadczenia Programu.

Rodzinny kapitał Opiekuńczy oraz 500+ na nowy okres świadczeniowy w 2022r., bez wizyty w urzędzie.

 

Program Rodzina 500+

 Od 1 stycznia 2022 r., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do rządowego programu „Rodzina 500+” zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego.

Od 1 stycznia 2022 r. ZUS będzie przyjmował nowe wnioski i wypłacał na bieżąco przyznane świadczenie wychowawcze (np. na nowonarodzone dzieci) oraz od 1 lutego 2022 r. będzie przyjmował wnioski na kolejny okres świadczeniowy, tj. okres który rozpocznie się od 1 czerwca 2022 r. i potrwa do 31 maja 2023 r.

 

Ważne:

Gminy będą również kontynuowały, do 31 maja 2022 r. wypłacanie świadczeń wychowawczych przyznanych na obecny okres świadczeniowy z wniosków  złożonych do 31 grudnia 2021 r.

 

Wnioski o świadczenie wychowawcze, na nowych zasadach, będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem jednego z trzech kanałów:

  • portal informacyjno-usługowy Emp@tia,
  • bankowość elektroniczną.

Zaś wypłata przyznanego świadczenia wychowawczego będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.

 

 Rodzinny kapitał opiekuńczy

Rodzinny kapitał opiekuńczy (RKO) to nowe świadczenie dla rodziców dzieci w wieku od 12 do 35 miesiąca życia, dostępne już od 1 stycznia 2022r.

 

Świadczenie:

  • można otrzymać na drugie i kolejne dziecko w wieku od 12. do 35. miesiąca.
  • nie zależy od dochodu rodziny
  • można otrzymać w kwocie 500 zł przez 24 miesiące lub 1 000 zł przez 12 miesięcy.

 

Jak złożyć wniosek?

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej TUTAJ
  2. Wejdź w zakładkę "Świadczenia".
  3. Dalej postępuj według instrukcji wyświetlanych na ekranie.

 

 

UWAGA!

Każdy wniosek na Świadczenie należy złożyć osobno. Świadczenia przyznawane i wypłacane są przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Informacja o przyznaniu świadczenia wysyłana jest na adres e-mail podany we wniosku.

 

Informacja

  • Bank umożliwia złożenie wniosku o przyznanie Świadczenia z Programu 500+ i RKO przez bankowość elektroniczną;
  • Bank zaleca zapisanie złożonego wniosku jako plik PDF na dysku swojego komputera;
  • Nie jest możliwe złożenie wniosku w placówkach Banku;
  • Status wysłanego wniosku można sprawdzić w zakładce „Wnioski”;
  • W przypadku odrzucenia wniosku, należy kontaktować się z ZUS-em;
  • Bank nie posiada informacji dotyczących przetwarzania wniosku oraz dalszej jej obsługi;
  • Bank nie weryfikuje danych podanych we wniosku.

 

 

Więcej informacji na stronie www.zus.pl

 

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta VISA, MASTERCARD?

Fakt taki należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie: +48 22 515 31 50 lub +48 828 828 828 czy też osobiście w dowolnej jednostce Spółdzielczej Grupy Bankowej lub Banku Spółdzielczego. Im szybciej zastrzeżesz utraconą kartę, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat, powstałych w wyniku jej nieuczciwego wykorzystania!