Grafika promująca bezpieczne płatności 3D Secure

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, zostaniesz poproszony o dodatkowe potwierdzenie transakcji hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub hasłem stałym – w zależności od rodzaju karty płatniczej, którą się posługujesz.

Przygotuj się na zmiany:

  • Od 31 października 2020 r. płatności kartą debetową w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w swoim banku.
  • Od 30 września br.odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce swojego banku.

Pamiętaj, że jeśli nie wybierzesz jednej z wskazanych metod potwierdzania transakcji, po 31 października 2020 r. Twoje płatności w internecie z 3D Secure nie będą mogły zostać realizowane.

Aktywacja usługi 3D Secure

Obecnie usługa 3D Secure działa od momentu aktywacji karty debetowej – nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności w celu aktywacji tej usługi.

Jeśli korzystasz z karty kredytowej, przedpłaconej lub charge, zanim dokonasz pierwszej płatności zabezpieczonej usługą 3D Secure musisz jednorazowo zarejestrować kartę oraz nadać hasło stałe.

  • rejestracja karty Mastercard – sprawdź TUTAJ
  • rejestracja karty Visa – sprawdź TUTAJ

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

  1. Wejdź na stronę sklepu internetowego oznaczoną logo 3D Secure.
  2. Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:
    • Numer karty
    • Imię i nazwisko
    • Datę ważności
    • Kod CVV2/CVC2 (znajdziesz go na odwrocie karty, obok paska do podpisu)
  3. Sprawdź poprawność danych.
  4. Potwierdź transakcję hasłem 3D Secure (kod SMS lub hasło stałe).

Od 31 października 2020 r. płatność kartą debetową możesz potwierdzić poprzez odpowiedź na pytanie weryfikacyjne i podanie kodu 3D Secure (SMS).

Pamiętaj: nie każda płatność internetowa wymaga dodatkowej autoryzacji – to zależy od sklepu internetowego.

Logotypy Verified by Visa oraz MasterCard SecureCode
Ikona karty płatniczej
Ikona telefonu – potwierdzenie transakcji
Ikona telefonu – hasło 3D Secure

Jak odblokować usługę 3D Secure?

Jeśli nie możesz dokonać płatności kartą w sklepach internetowych, które obsługują 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy, opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Karty obsługiwane w usłudze 3D  Secure

Karty debetowe – do 30 października 2020 r. transakcje potwierdzane są hasłem 3D Secure (kodem SMS); nie jest wymagana jednorazowa rejestracja tych kart w usłudze 3D Secure:

  • Maestro
  • Mastercard debetowa
  • Mastercard debetowa młodzieżowa
  • Mastercard „konto na Tak!”
  • Mastercard „konto za 1 zł”
  • Mastercard debetowa business
  • Mastercard debetowa business AGRO
  • Mastercard walutowa
  • Visa debetowa
  • Visa debetowa „młodzieżowa”
  • Visa debetowa business

Karty kredytowe, charge i przedpłacone – transakcje potwierdzane są hasłem stałym; wymagana jest jednorazowa rejestracja tych kart w usłudze 3D Secure:

  • Mastercard kredytowa
  • Masterdard kredytowa business
  • Mastercard kredytowa gold
  • Visa kredytowa

Korzystanie z kart bankomatowych

Pamiętaj o bezpieczeństwie:
  • Nie zapisuj numeru PIN.
  • Nie przechowuj karty i PIN w tym samym miejscu.
  • Nie udostępniaj karty ani PIN innym osobom.

Zgubiona lub skradziona karta?

Natychmiast to zgłoś:
  • +48 22 515 31 50,
  • +48 828 828 828,
  • osobiście w dowolnym banku SGB.
Im szybciej zastrzeżesz kartę, tym mniejsze ryzyko jej nieuczciwego wykorzystania.