Czas Pandemii wykorzystują oszuści, w sieci pojawiają się różnego rodzaju fałszywe sklepy internetowe. Celem takich działań, pod pretekstem sprzedaży produktów (często po bardzo atrakcyjnych cenach), jest np. wyłudzenie danych kart płatniczych.

Szczególną uwagę warto zwrócić na:

  • niedostępność danej metody płatności,
  • brak szyfrowanego połączenia (SSL),
  • błąd certyfikatu SSL,
  • podejrzaną nazwę domeny,
  • niepoprawną polszczyznę.

Oszuści podszywają się również (phishing) pod istniejące, znane sklepy, przyciągając Klientów mocno zaniżonymi cenami oferowanych produktów. Dlatego zawsze należy zwracać uwagę na domenę widoczną w pasku adresu – przestępcy tworzą nazwy, które łudząco przypominają oryginał.

Bądź czujny i  zwracaj  uwagę także na komunikaty wyświetlane na stronie sklepu. Chcąc sprawdzić wybrane dane o sklepie, np. kontakt, regulamin, formy płatności itd. prezentowany jest komunikat: „trwają prace serwisowe, spróbuj ponownie później”.

Co więcej, w fałszywym sklepie zazwyczaj mamy tylko jedną opcję płatności – kartą płatniczą przez internet. Sklep internetowy za zakupiony towar powinien oferować kilka metod płatności np. za pośrednictwem systemów szybkich płatności m.in. PayU, Dotpay, Przelewy24 oraz opcję płatności przy odbiorze zamówienia.

Jeśli sklep, w którym zdecydowałeś się zrobić zakupy oferuje tylko jedną metodę płatności, lepiej zrezygnuj z zakupów.

Wybierając metodę płatności kartą – zweryfikuj na jakiej stronie wpisujesz jej dane. Zawsze warto również porównywać ceny w kilku sklepach lub korzystać np. z internetowych porównywarek cen.

W przypadku jakichkolwiek podejrzeń dot. autentyczności sklepu lub oferty należy zrezygnować z zakupów.

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z Bankiem Spółdzielczym w Pruszczu Pomorskim pod numerami telefonów, które są udostępnione na stronie https://www.bspruszcz.pl/kontakt

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta VISA, MASTERCARD?

Fakt taki należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie: +48 22 515 31 50 lub +48 828 828 828 czy też osobiście w dowolnej jednostce Spółdzielczej Grupy Bankowej lub Banku Spółdzielczego. Im szybciej zastrzeżesz utraconą kartę, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat, powstałych w wyniku jej nieuczciwego wykorzystania!